Mieszkańcy gminy Stopnica mogą skorzystać z dofinansowania w ramach programu usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest. Rozpoczął się nabór wniosków. Termin mija 16 kwietnia.
Koszty kwalifikowane przedsięwzięcia pokrywane są w 85 procentach ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach.
Pozostałe koszty, czyli 15 procent, pokryje wnioskodawca. Realizacja przedsięwzięcia uzależniona będzie od zgromadzenia minimalnej liczby wniosków oraz udzielenia dofinansowania przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Dopiero po uzyskaniu dofinansowania samorząd przeprowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego i dokonana wyboru najkorzystniejszej oferty. Po wyborze wykonawcy zawarte zostaną umowy z mieszkańcami, których przedmiotem będzie unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest.
Zainteresowani pozyskaniem dofinansowania na usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest mogą składać wnioski w Urzędzie Miasta i Gminy w Stopnicy, ul. Tadeusza Kościuszki 2. Wzór wniosku dostępny jest w pokoju nr 8 oraz na stronie internetowej gminy - www.umig.stopnica.pl.