Rozpoczyna się gruntowany remont mostu na Wiśle w Szczucinie w ciągu drogi krajowej nr 73 Kielce – Busko – Tarnów. Inwestycji będą towarzyszyć zmiany w organizacji ruchu.
Ośmioprzęsłowy most w Szczucinie o długości ponad 400 metrów wybudowany został w latach 50. ubiegłego wieku. W ramach remontu obiektu wymienione zostaną między innymi: nawierzchnia, izolacja, a także beton w płycie pomostu. Naprawione zostaną także uszkodzenia konstrukcji mostowej. Koszt przedsięwzięcia wyniesie blisko 3 miliony złotych.
- W tym roku wyremontowany zostanie fragment mostu sięgający do czwartego przęsła od strony Tarnowa, a w roku 2013 wykonawca będzie prowadził prace na pozostałej części mostu od strony Kielc. Zakończenie remontu planowane jest latem 2013 roku. Prace nie będą prowadzone w okresie zimowym, wtedy też nie powinno być zmian w organizacji ruchu. Od 25 czerwca planowane jest frezowanie nawierzchni na moście. Tym samym zamknięta zostanie połowa jezdni na odcinku od strony Tarnowa. Ruch wahadłowy sterowany będzie sygnalizacją świetlną. Dalsze prace wykonywane będą na przemian na różnych fragmentach mostu przy połówkowych zamknięciach odcinków jezdni. Zmiany organizacji ruchu obowiązywać będą do października bieżącego roku, kolejne wprowadzone zostaną wiosną 2013 – informuje Małgorzata Pawelec, rzecznik prasowy kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg krajowych i Autostrad.
W tym roku kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad remontuje dwa mosty (Szczucin, Jędrzejów) za łączną kwotę około 4,8 mln złotych. Nakłady na remonty wzrosły kilkakrotnie, bo w roku ubiegłym wyremontowane zostały mosty za 1,2 mln złotych (w Ostrowcu - droga krajowa nr 9, Parszowie - droga krajowa nr 42 i w Piaskach - droga krajowa nr 78). Latem 2012 zakończy się przebudowa mostu na rzece Jasionka w Jędrzejowie w ciągu drogi krajowej nr 78. Stary blisko 80-letni most na Jasionce został praktycznie rozebrany, a jego miejscu powstał nowy szerszy, spełniający wymagania pod względem nośności obiekt. Nowy most w Jędrzejowie będzie miał jezdnię o szerokości 7 metrów z chodnikami po obu stronach. Dla potrzeb tego remontu trzeba było wybudować most tymczasowy, po którym aktualnie odbywa się ruch, a który zostanie rozebrany po zakończeniu prac. Koszt tego remontu to około 1,8 mln złotych.
Damian Burzyński / GDDKiA Kielce