Do siedziby Zarządu Transportu Miejskiego wpłynęły dwie oferty w przetargu pn. „Rozwój systemu komunikacji publicznej w kieleckim obszarze metropolitalnym – dostawa i montaż elektronicznych tablic informacyjnych i stacjonarnych automatów do sprzedaży biletów”.
Firma GMV Innovating Solutions sp. z o. o. z Warszawy oraz R&G z Mielca są chętne poprawić jakość komunikacji miejskiej w Kielcach i złożyły swoje oferty w przetargu. Pierwsza z nich zaoferowała wykonanie zadania za 6 mln 373 tys. zł., a druga zaproponowała cenę 5 mln 799 tys. zł. Ogłoszenia rozstrzygnięcia przetargu można spodziewać się w grudniu, ale pod warunkiem, że miasto przeznaczy na realizację inwestycji dodatkową pulę pieniędzy. – Na wykonanie zadania zarezerwowane jest 5 mln zł, a oferenci złożyli droższe propozycje. Teraz sprawdzimy złożone oferty i jeżeli będą poprawne, wystąpimy do miasta o przyznanie dodatkowych środków finansowych. Jeżeli zostaną one przyznane, wtedy dokonamy rozstrzygnięcia przetargu – informuje Barbara Damian z Zarządu Transportu Miejskiego w Kielcach. Według specyfikacji przetargu - dostawa, montaż i uruchomienie 24 elektronicznych tablic informacyjnych wraz z systemem zarządzania musi być dokonana w terminie nie dłuższym niż 150 dni od dnia podpisania umowy.
Specjalny system informacyjny pozwoli na dokładną kontrolę kursowania autobusów w mieście. – Wszystkie autobusy będą posiadać specjalne autopiloty, które będą połączone z bazą danych w Zarządzie Transportu Miejskiego. Będziemy na bieżąco śledzić informacje napływające z autobusów kursujących po mieście. Na 24 przystankach węzłowych będą zamontowane tablice, które poinformują o aktualnej pozycji danego autobusu, wliczając ewentualne opóźnienia itp. – pasażerowie będą wiedzieć o jakim czasie tak naprawdę autobus przyjedzie. Do informacji tych będzie miał także bezpośredni dostęp przewoźnik miejski – wyjaśnia Piotr Karczewski.
.
.
Damian Burzyński