Dziesięć firm i konsorcjów w drugim etapie przetargu na budowę odcinka wylotu wschodniego drogi ekspresowej nr 74 z Kielc do Cedzyny
Komisja przetargowa w kieleckim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad rozpatrzyła pozytywnie wnioski wszystkich firm, które wystartowały do drugiego etapu. Teraz firmy mają złożyć oferty cenowe do 7 listopada.
Odcinek miejski inwestycji ma być zrealizowany w systemie „Zaprojektuj i zbuduj”, w którym jednocześnie wykonywany jest projekt i realizacja inwestycji, co skróci czas jej trwania.
GDDKiA ma już projekt odcinka pozamiejskiego. Zwycięzca przetargu zaprojektuje odcinek miejski wylotu wschodniego, a wybuduje odcinek miejski oraz pozamiejski. Planowany termin ruszenia inwestycji to druga połowa przyszłego roku.
Nowy wylot drogi ekspresowej nr 74 z Kielc w kierunku Lublina i Rzeszowa ma odciążyć ulicę Sandomierską. Inwestycja realizowana będzie na odcinku blisko 7 kilometrów. Przedsięwzięcie zakłada budowę węzła z tunelem w ciągu kieleckiej ulicy Świętokrzyskiej czyli drogi 74 pod Aleją Solidarności czyli nad drogą krajową 73. W ramach inwestycji powstanie również nowa dwujezdniowa droga będąca przedłużeniem ulicy Świętokrzyskiej w kierunku Cedzyny. Cały wylot wschodni będzie miał parametry drogi ekspresowej, dlatego nie przewidziano na tym odcinku jednopoziomowych skrzyżowań. W ramach inwestycji powstanie kładka dla pieszych nad ulicą Świętokrzyską, wiadukt nad drogą 74 łączący ulicę Żniwną z Akademią Świętokrzyską, wiadukt w ciągu drogi 74 nad drogą powiatową do Woli Kopcowej, wiadukt w ciągu drogi gminnej stanowiącej dojazd do pól nad drogą 74, most na rzece Lubrzance i rondo w Cedzynie w miejscu włączenia nowego wylotu do istniejącej drogi 74.