W kieleckim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad dokonano otwarcia ofert w przetargu na budowę obwodnicy Kielc w ciągu drogi ekspresowej S-7.
Zainteresowanych budową obwodnicy było 21 firm z całego świata. Ostatecznie do końcowego etapu przetargu zakwalifikowało się 10 z nich. Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm Mostostal Warszawa i hiszpańska Acciona Infraestructuras - 642 mln zł, najdroższą zaś inne konsorcjum Podkarpacki Holding Budowy Dróg "Drogbud” i Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB Podbeskidzie - 984 mln zł. Teraz komisja przetargowa zajmie się weryfikacją ofert. - Potrwa ona około tygodnia, więc rozstrzygnięcia przetargu możemy spodziewać się jeszcze w lipcu. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, umowę z wykonawcą powinniśmy podpisać w następnym miesiącu – informuje dyrektor kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Ewa Sayor. Rozpoczęcia budowy możemy spodziewać się więc wczesną jesienią. Prace mają zakończyć się w 2012 roku.
Aktualnie kielecka obwodnica ma tylko jedną jezdnię. Planowana inwestycja zakłada budowę na drodze biegnącej od węzła Kielce Północ do węzła Chęciny drugiej jezdni po zachodniej stronie tej już istniejącej na odcinku blisko 23 km. Przebudowie ulegną węzły w Jaworzni, Chęcinach i Kostomłotach. W sumie powstanie 18 wiaduktów, 9 mostów, 2 miejsca obsługi podróżnych, 4 przejścia dla pieszych i 3 samodzielne przejścia dla zwierząt dużych.
.
.
Damian Burzyński