Od 1 marca 2009 roku obowiązują nowe kryteria dochodowe dla osób, rodzin korzystających z pomocy w postaci dodatków mieszkaniowych.
Nowe kryteria dochodowe wynoszą: dla gospodarstwa wieloosobowego 843,88 zł to 125% najniższej emerytury, a dla gospodarstwa jednoosobowego 1.181,43 zł to 175% najniższej emerytury. Najniższa emerytura - 675,10 zł.
Kogo dotyczy pomoc:
Dodatek mieszkaniowy nie ma charakteru uznaniowego, lecz przyznawany jest według zasad ściśle określonych przepisami prawa i przysługuje:
osobom posiadającym tytuł prawny do lokalu mieszkalnego, tzn.
- najemcom oraz podnajemcom lokali mieszkalnych,
- członkom spółdzielni mieszkaniowych zamieszkującym na podstawie spółdzielczego prawa do lokalu mieszkalnego,
- osobom zajmującym lokale mieszkalne w budynkach stanowiących ich własność właścicielom lokali mieszkalnych,
- innym osobom mającym tytuł prawny do zajmowanego lokalu mieszkalnego i ponoszącym wydatki związane z jego zajmowaniem,
- osobom zajmującym lokal mieszkalny bez tytułu prawnego, oczekującym na przysługujący im lokal zamienny lub socjalny.
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego (wypełniony i potwierdzony u zarządcy budynku) – oryginał wniosku.
2. Ostatnia decyzja o przyznaniu dodatku mieszkaniowego.
3. Tytuł prawny (oryginał) do zajmowanego lokalu.
4. Wydruk czynszu (oryginał) - aktualnie obowiązujący wydruk, tj. z miesiąca, w którym składany jest wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego.
5. Zaświadczenia o dochodach (oryginał) – z 3 ostatnich miesięcy, poprzedzających miesiąc, w którym składany jest wniosek.
6. Zaświadczenia z MOPR (oryginał) – zaświadczenie o wysokości pobranego zasiłku stałego.
7. Zaświadczenie z Urzędu Pracy (oryginał) – dotyczy osób bezrobotnych - potwierdzające rejestrację w Urzędzie Pracy - dotyczy osób bez prawa do zasiłku. Osoby te zobowiązane są osobiście złożyć oświadczenie na temat źródła utrzymania.
8. W przypadku osób rozwiedzionych, żyjących w separacji lub takich, które podały współmałżonka o wypłatę świadczeń alimentacyjnych:
- wyrok sądu dot. rozwodu lub separacji lub jego odpis (oryginał),
- wyrok sądu dot. zasądzonych świadczeń alimentacyjnych lub jego odpis (oryginał),
- zaświadczenie od komornika dot. skuteczności ściągania świadczeń alimentacyjnych (oryginał)
Jednocześnie w trakcie przyjmowania wniosku mogą pojawić się nowe okoliczności, które będą musiały być wyjaśnione poprzez dostarczenie innych wymaganych dokumentów!
Dział ds. Dodatków Mieszkaniowych
ul. Paderewskiego 47
25- 502 KIELCE
telefon (041) 34-440-85
poniedziałek 9.00 – 17.00
wtorek - piątek 7.30 - 15.30
Do siedziby dojechać można autobusami komunikacji miejskiej nr:
3,9,13,15,17,20,21,25,33,34,35,36,37,44,46,47.
Kogo dotyczy pomoc:
Dodatek mieszkaniowy nie ma charakteru uznaniowego, lecz przyznawany jest według zasad ściśle określonych przepisami prawa i przysługuje:
osobom posiadającym tytuł prawny do lokalu mieszkalnego, tzn.
- najemcom oraz podnajemcom lokali mieszkalnych,
- członkom spółdzielni mieszkaniowych zamieszkującym na podstawie spółdzielczego prawa do lokalu mieszkalnego,
- osobom zajmującym lokale mieszkalne w budynkach stanowiących ich własność właścicielom lokali mieszkalnych,
- innym osobom mającym tytuł prawny do zajmowanego lokalu mieszkalnego i ponoszącym wydatki związane z jego zajmowaniem,
- osobom zajmującym lokal mieszkalny bez tytułu prawnego, oczekującym na przysługujący im lokal zamienny lub socjalny.
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego (wypełniony i potwierdzony u zarządcy budynku) – oryginał wniosku.
2. Ostatnia decyzja o przyznaniu dodatku mieszkaniowego.
3. Tytuł prawny (oryginał) do zajmowanego lokalu.
4. Wydruk czynszu (oryginał) - aktualnie obowiązujący wydruk, tj. z miesiąca, w którym składany jest wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego.
5. Zaświadczenia o dochodach (oryginał) – z 3 ostatnich miesięcy, poprzedzających miesiąc, w którym składany jest wniosek.
6. Zaświadczenia z MOPR (oryginał) – zaświadczenie o wysokości pobranego zasiłku stałego.
7. Zaświadczenie z Urzędu Pracy (oryginał) – dotyczy osób bezrobotnych - potwierdzające rejestrację w Urzędzie Pracy - dotyczy osób bez prawa do zasiłku. Osoby te zobowiązane są osobiście złożyć oświadczenie na temat źródła utrzymania.
8. W przypadku osób rozwiedzionych, żyjących w separacji lub takich, które podały współmałżonka o wypłatę świadczeń alimentacyjnych:
- wyrok sądu dot. rozwodu lub separacji lub jego odpis (oryginał),
- wyrok sądu dot. zasądzonych świadczeń alimentacyjnych lub jego odpis (oryginał),
- zaświadczenie od komornika dot. skuteczności ściągania świadczeń alimentacyjnych (oryginał)
Jednocześnie w trakcie przyjmowania wniosku mogą pojawić się nowe okoliczności, które będą musiały być wyjaśnione poprzez dostarczenie innych wymaganych dokumentów!
Dział ds. Dodatków Mieszkaniowych
ul. Paderewskiego 47
25- 502 KIELCE
telefon (041) 34-440-85
poniedziałek 9.00 – 17.00
wtorek - piątek 7.30 - 15.30
Do siedziby dojechać można autobusami komunikacji miejskiej nr:
3,9,13,15,17,20,21,25,33,34,35,36,37,44,46,47.