.
Lotnisko posiada:
- pas asfaltowy 1155 na 30 metrów z nawrotniami na jego końcach
- pas trawiasty 900 na 250 metrów.
- światła podejścia do DS 1 dużej intensywności na obydwu kierunkach oraz światła progów DS i światła krawędziowe DS i DK,
Na terenie lotniska znajduje się międzynarodowe przejście graniczne umożliwiające przeprowadzenie odprawy celno-paszportowej. Obecnie trwają prace nad modernizacją lotniska, których celem jest nadanie mu statusu lotniska użytku publicznego o ograniczonej certyfikacji. W roku 2009 opracowana została Koncepcja Planu Zagospodarowania Lotniska „Masłów". Dokument ten w sposób spójny i całościowy przedstawia planowane zagospodarowanie terenu lotniska z podziałem na funkcje ogólnodostępne i zamknięte związane z obsługą pasażerów, ruchu lotniczego i komunikacji wewnątrz lotniska. Prace modernizacyjne prowadzone będą w oparciu o ten dokument
Lotnisko w Masłowie zarządzane jest przez Spółkę z ograniczona odpowiedzialnością „Lotnisko Kielce".
W stanie istniejącym na lotnisku odbywa się ruch nieregularny o charakterze sportowym i biznesowym. Zwiększenie funkcji i znaczenia lotniska w Masłowie nastąpi po jego rozbudowie i modernizacji.
Lotnisko w Masłowie z lotu ptaka
Port Lotniczy Kielce
Region Świętokrzyski ze stolicą w Kielcach, jako jeden z niewielu w Polsce, nie posiada obecnie wystarczającego dostępu do infrastruktury lotniczej.
Istniejąca i planowana do zrealizowania, bądź rozbudowy, infrastruktura lotnictwa cywilnego w kraju nie będzie w stanie pokryć rosnącego zapotrzebowania na usługi lotnicze. Stąd pojawia się konieczność budowy nowych obiektów jako uzupełnienie istniejącej siatki portów lotniczych.
Władzem miasta i regionu podjęły więc działania zmierzające do wybudowania od podstaw Portu Lotniczego, w całkowicie nowej lokalizacji, który nie tylko zapewni lepszą mobilność mieszkańców, ale również zwiększy możliwości aktywizacji gospodarczej regionu, poprawi dostępność komunikacyjną do centrum wystawienniczego Targi Kielce oraz uzdrowisk i miejscowości turystycznych.
Projektowany Port Lotniczy Kielce znajdować się będzie w odległości około 25 km na południe od miasta, na terenach miejscowości Obice (Gmina Morawica) oraz Grabowiec (Gmina Chmielnik). Planuje się połączenie lotniska z istniejącymi drogami kołowymi 766 i 73 poprzez wybudowanie nowej drogi - łącznika, która przebiegać będzie wzdłuż granicy północnej lotniska i zapewni bezpośredni dojazd do terminala pasażerskiego (i cargo), oraz węzła w ciągu drogi nr 73.
Lotnisko ma być połączone z siecią kolejową z wykorzystaniem przebiegającej w pobliżu linii kolejowej Kielce-Busko poprzez wybudowanie przystanku kolejowego oraz bocznicy.
Parametry projektowanego Portu Lotniczego:
- Kod referencyjny portu lotniczego - 4 D
- Wymiary drogi startowej - długość: 2800 m, szerokość: 60 m (45 m + 2 x 7,5 m,)
- Parametry drogi niezbędne do wykonywania operacji lotniczych przez samoloty kodu D (B 767-300 i A 300-600)
- Klasyfikacja lotniska - publiczne, o zakresie ruchu międzynarodowym
- Powierzchnia lotniska - ok 500 ha
- Obsługa drogi startowej - Podejście precyzyjne według przyrządów( tzw. ILS) - Kategoria I
- Przepustowość lotniska - od 0,5 mln pasażerów/ rok – w pierwszej fazie funkcjonowania lotniska do 4,5mln pasażerów /rok w fazie końcowej
Podstawowe obiekty:
- Terminal
- Płyta lotniskowa
- Strefa cargo
- Strefa serwisowa
- Strefa przeznaczona dla lotnictwa cywilnego
- Infrastruktura lotniskowa
- Wieża kontrolna
- Parkingi
- Strefa handlowa
- Stacja pali
- Oczyszczalnia ścieków i ujęcie wody
- Tereny zielone