Gmina Oleśnica sfinansuje koszty demontażu, transportu i utylizacji odpadów zawierających azbest. Wnioski mogą składać osoby fizyczne, właściciele budynków mieszkalnych lub gospodarczych znajdujących się na terenie gminy. Termin składania dokumentów mija 28 lutego.
Dofinansowaniu w stu procentach podlegają koszty usuwania i unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych w postaci materiałów zawierających azbest, pochodzących z demontażu materiałów budowlanych, czyli płyt azbestowo-cementowych płaskich i falistych, które stanowiły pokrycie dachowe budynków. Pełne pokrycie kosztów dotyczy także transportu i utylizacji odpadów zawierających azbest zmagazynowanych na posesjach, które zostały wcześniej zdemontowane i zmagazynowane lub nie zostały nigdy zamontowane, są uszkodzone i nie nadają się do użytku.
Z dofinansowania mogą korzystać osoby fizyczne które są właścicielami, współwłaścicielami, lub wieczystymi użytkownikami budynków mieszkalnych i budynków gospodarczych znajdujących się na terenie gminy Oleśnica. Z dofinansowania nie mogą natomiast korzystać właściciele budynków, lub nawet ich części, które są wykorzystywane do prowadzenia działalności gospodarczej.
Jeśli ktoś we własnym zakresie dokonał już demontażu, transportu i utylizacji azbestu, nie może starać się o refundację poniesionych w tym zakresie kosztów.
Wniosek należy złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy Oleśnica do 28 lutego.
Wnioski o dofinansowanie będą realizowane według kolejności ich złożenia do czasu wyczerpania funduszy przeznaczonych w budżecie na 2017 rok na realizację zadań założonych w „Programie usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Oleśnica, pow. staszowski, woj. świętokrzyskie, na lata 2011-2014 (z uwzględnieniem perspektywy do 2032r.)" Aktualizacja na lata 2015-2020.