Do 6 października br. organizacje turystyczne, samorządy terytorialne i gospodarcze, instytucje, fundacje, stowarzyszenia, przedsiębiorcy oraz organizatorzy turystyki mogą zgłaszać nowatorskie, ciekawe przedsięwzięcia związane z turystyką do organizowanego już po raz piętnasty prestiżowego konkursu "Na Najlepszy Produkt Turystyczny - CERTYFIKAT Polskiej Organizacji Turystycznej". Inicjatorem plebiscytu jest Polska Organizacja Turystyczna.
Jak tłumaczy organizator, pod pojęciem produkt turystyczny mogą zostać zarejestrowane:
- wydarzenie cykliczne - przedsięwzięcie o dużej skali, liczbie osób biorących w nim udział, charakteryzujące się dużą spójnością tematyczną, organizacyjną oraz konkretnym umiejscowieniem w czasie i przestrzeni, takie jak: Dymarki Świętokrzyskie, Przystanek Woodstock;
- pakiet usług turystycznych - Impreza turystyczna - produkt składający się z kilku usług lub usług i dóbr materialnych (rzeczy) oferowanych przez organizatorów turystyki,np.: Małopolska Wieś dla Dzieci, Podziemna eskapada czyli wycieczka z przygodami;
- obiekt - miejsce odznaczające się występowaniem jednej głównej atrakcji (usługi) i dodatkowo kilku usług towarzyszących, mające z punktu widzenia kartograficznego charakter punktowy. Przykładem mogą być: JuraPark Bałtów lub Centrum Słowian i Wikingów w skansenie na Wolinie;
- szlak - produkt turystyczny składający się z wielu miejsc lub obiektów związanych z pewną nadrzędną ideą, połączonych ze sobą wytyczoną, zwykle oznakowaną trasą, np.: Świętokrzyski Szlak Archeo-Geologiczny, Szlak Architektury Drewnianej;
- obszar - wewnętrznie złożony zbiór elementów wyróżnionych ze względu na swoją konkretną lokalizację w przestrzeni, charakteryzującą się walorami turystycznymi jak Beskidzka 5, czy Park Rowerowy Wierchomla.
Po rozpatrzeniu nadesłanych podań Regionalne Organizacje Turystyczne wyłaniają 4 najlepsze produkty turystyczne z własnego terenu, które będą walczyć o Certyfikat POT w etapie ogólnopolskim.
Zdobywca Złotego Certyfikatu POT, wyłoniony przez kapitułę konkursu, otrzyma profesjonalnie przygotowaną kampanię promocyjną w kraju o wartości około 100 tys. zł.
Wyniki plebiscytu ogłoszone zostaną 24 listopada podczas gali w Warszawie.
Zainteresowanych szczegółowymi informacjami odsyłamy na stronę Polskiej Organizacji Turystycznej, Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego lub na portal konkursu "Najlepszy produkt turystyczny".