Możliwość uzyskania informacji oraz pomocy w nagłych sytuacjach - to główne cele uruchomionego dla turystów telefonu bezpieczeństwa. Będzie on obsługiwany w czterech językach: polskim, niemieckim, angielskim i hiszpańskim, a dzwoniący oprócz wsparcia w przypadku zagrożenia zdrowia, kradzieży, zaginięcia dokumentów, będą mogli także skorzystać ze zintegrowanej z telefonem bezpieczeństwa infolinii turystycznej.
Wojciech Fedyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, podczas spotkania poprzedzającego podpisanie umowy o funkcjonowaniu telefonu, podkreślał, że brak znajomości języka i procedur, w przykrych dla turysty okolicznościach może zaważyć w znaczący sposób na postrzeganiu Polski. - Uruchomienie telefonu bezpieczeństwa to pomoc nie tylko w sytuacjach bezpośredniego zagrożenie życia czy zdrowia, ale także zapewnienie, że w przypadku kłopotów turysta uzyska natychmiastową pomoc lub zostanie przekierowany do odpowiednich służb - dodał.
Przebywający w naszym kraju turyści zagraniczni skorzystają ze specjalistycznych porad po połączeniu z numerem infolinii: +48 608 599 999 oraz + 48 22 278 77 77. Kontakt możliwy jest także drogą elektroniczną na adres: cc@pot.gov.pl. Dyżur operatorów zaplanowano w sezonie letnim 2016 (czerwiec - wrzesień), w dni robocze między godziną 8 a 20. W pozostałych miesiącach linia dostępna będzie od 8 do 18. Obsługujący infolinię będą mieli także bezpośrednie połączenie z centralą Komendy Głównej Policji, co usprawni rozpatrywanie zgłaszanych zdarzeń.
Telefon będzie pełnił też funkcję promocyjno-informacyjną, ponieważ jest połączony z infolinią turystyczną prowadzoną przez Polską Organizację Turystyczną w ramach projektu Contact Center.
Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polska Organizacja Turystyczna wydrukowała ponad 600 tysięcy wizytówek telefonu bezpieczeństwa, które zostaną rozdane wśród zagranicznych gości m.in. pielgrzymów na Światowe Dni Młodzieży w Krakowie.
fot. KGP