Funkcjonowanie dziecka w świecie mass mediów, sposoby ich wykorzystania w edukacji przez nauczycieli, a także podsumowanie wyników badań w zakresie pedagogiki medialnej to tylko niektóre zagadnienia, które zostały poruszone podczas III Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Dziecko i nauczyciel w świecie mediów". W dzisiejszym (22.03.17 r.)) spotkaniu, które odbyło się na Wydziale Pedagogicznym i Artystycznym Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, wzięli udział studenci oraz doktoranci ośrodków akademickich z Polski i zagranicy. Patronat medialny nad tym wydarzeniem objęły "Wrota Świętokrzyskie".
Organizatorem odbywającego się cyklicznie wydarzenia jest Studenckie Koło Naukowe „Mediam", działające na Wydziale Pedagogicznym i Artystycznym Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. Pierwsza edycja konferencji nosiła tytuł „Dziecko w świecie mediów", w minionym roku rozważania zostały poszerzone o kwestię wykorzystania najnowszych technologii w pracy nauczyciela. Tegoroczna edycja wydarzenia po raz pierwszy kierowana jest także do środowiska akademickiego spoza Polski.
- Nowoczesne środki komunikacji przenikają w głąb życia społecznego, docierając wszędzie, pokonując bariery środowiskowe, wiekowe a przede wszystkim dotyczy to najmłodszych, ponieważ dzisiejsze media są dla nich środowiskiem wychowawczym – podkreśliła mgr Ewelina Brzyszcz, przewodnicząca Komitetu Organizacyjnego i Studenckiego Koła Naukowego "MEDIAM".
W uroczystym otwarciu konferencji uczestniczyli prodziekan ds. naukowych i artystycznych prof. zw. dr hab. Urszula Ślusarczyk oraz prodziekan ds. studenckich i kształcenia dr Jacek Szkurłat z WPiA UJK w Kielcach. Wykłady rozpoczęli goście specjalni. Prof. R. Piasecka-Strzelec z Uniwersytetu Jana Kochanowskiego przedstawiła główne kierunki w badaniach dotyczących współczesnych mediów "Od McLuhana do Castellsa", zaś prof. M. Bogunia-Borowska z Uniwersytetu Jagiellońskiego opowiedziała o „Bajkowych modelach opisywania świata społecznego".
Prelegenci poruszyli zagadnienia w kilku blokach tematycznych: dziecko jako widz telewizyjny, funkcjonowanie dziecka w Internecie, dziecko w świecie gier komputerowych, dziecko - mały czytelnik oraz wykorzystanie mediów w edukacji. Wypowiedzi ściśle związane były z mediami, edukacją medialną oraz kształceniem z wykorzystaniem nowych technologii.
Łącznie do udziału w spotkaniu zgłosiło się ponad 60 osób z 13 uczelni z kraju, m.in. Politechniki Warszawskiej, Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Uniwersytetu Łódzkiego oraz Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie oraz uczelni z Omska z Rosji.