Jesteś tutaj:
 
«Powrót

Roboty pomogą w nauce programowania

Roboty pomogą w nauce programowania

Przekazanie robotów edukacyjnych szkołom (21).JPG28 szkół zawodowych z regionu świętokrzyskiego wzbogaci się o roboty edukacyjne PHOTON wraz z  matami edukacyjnymi, które wprowadzą młodzież w świat programowania, pozwolą na zdobycie  umiejętności przydatnych w dalszej karierze. Urządzenia, zakupione przez Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego, trafią do placówek oświatowych uczestniczących w projekcie  „Nowoczesna Szkoła Zawodowa – Nowoczesny Region".

Głównym celem, realizowanego od 2016 roku projektu "Nowoczesna Szkoła Zawodowa - Nowoczesny Region", jest podniesienie jakości kształcenia zawodowego w obszarach związanych z inteligentnymi specjalizacjami regionu oraz dostosowanie metod nauczania do wymagań rynku pracy. W ramach przedsięwzięcia 56 nauczycieli i 560 uczniów podnosi swoje kwalifikacje biorąc udział m.in.: w zajęciach dodatkowych z matematyki, informatyki, przedsiębiorczości, szkoleniach zawodowych, kursach języków obcych, płatnych stażach u pracodawców krajowych i zagranicznych, czy imprezach branżowych.

Jak zaznaczył Adam Jarubas, marszałek województwa świętokrzyskiego, programowanie i umiejętność wykorzystania nowoczesnych technologii ma kapitalne znaczenie w dzisiejszej edukacji. - Mogę z dumą stwierdzić, że szkolnictwo zawodowe to nasza lokalna specjalność. Animowanie relacji między lokalnymi przedsiębiorcami, szkołami, administracją, stawianie na kształcenie dualne, tworzenie przestrzeni do odbywania praktyk bezpośrednio u pracodawców to wzorzec do upowszechniania w naszym regionie. Chcemy to robić skutecznie, dlatego na wspieranie szkolnictwa zawodowego zabezpieczyliśmy ponad 47 mln euro z Programu Operacyjnego Województwa  Świętokrzyskiego. Oprócz tych pieniędzy udało się pozyskać 18 mln złotych ze środków centralnych, na projekt pozakonkursowy z programu POWER – poinformował marszałek.

Jak dodał jednym z elementów projektu "Nowoczesna Szkoła Zawodowa - Nowoczesny Region" jest nauka robotyki, stąd pomysł o zakupie pomocy dydaktycznych, wspomagających naukę programowania, także po zakończeniu programu.
Tą pomocą będą interaktywne urządzenia PHOTON polskiej produkcji, zaoferowane przez Grupę MAC SA., a zakupione przez Urząd Marszałkowski. Trafią one wraz z matami edukacyjnymi do 28 szkół uczestniczących w projekcie "Nowoczesna Szkoła Zawodowa - Nowoczesny Region". Zalety robota zaprezentowała przedstawicielka firmy MAC Maria Zdziech.  - Robot nie wyręczy w codziennej pracy - jest urządzeniem wspomagającym pracę dydaktyczną nauczyciela. Ułatwia przyswajanie wiedzy z zakresu obsługi nowych programów. Jest bardzo intuicyjny, więc naukę z nim mogą rozpocząć już trzylatki. Działa w kilku językach programowania, które dzieci, młodzież poznają krok po kroku, odkrywając kolejne opcje zakotwiczone w aplikacji.  Razem z robotem do nauczycieli trafią scenariusze lekcji, które będą bazą do dalszego kreatywnego wykorzystywania PHOTONA – podsumowała Maria Zdziech.

Beata Jakubowska, dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Końskich zaznaczyła, że korzyścią są nie tylko otrzymane roboty, ale możliwość udziału w projekcie w wielu płaszczyznach.  – Tą pierwszą jest polepszenie infrastruktury edukacyjnej szkoły poprzez doposażenie pracowni informatycznej, stworzenie laboratorium językowego z tablicą multimedialną, czy przydatnych w prawidłowym procesie kształcenia zestawów demonstracyjnych. Druga to możliwość  rozwoju młodzieży poprzez udział w dodatkowych kursach specjalistycznych, zdobycie nowych umiejętności , co w przyszłości zwiększy ich konkurencyjność na rynku  pracy – podkresliła dyrektor Jakubowska.

Magdalena Gdowska, dyrektor Zespołu Szkół nr 1 w Opatowie, zauważyła, że uczniowie z jej szkoły oprócz wymiernych korzyści w postaci dodatkowych zajęć ważnych dla rozwoju osobistego, mogli w praktyce, w trakcie staży u przedsiębiorców, poznać codzienne sytuacje, z jakimi stykają się pracownicy branży turystycznej i gastronomicznej.

W podobnym tonie wypowiadali się uczniowie ze szkół w Końskich i Opatowie. Luiza Karbownik, Aleksandra Skopiec z placówki w Końskich, zaznaczyły, że dodatkowe szkolenia z wybranych specjalności i poznanie realiów pracy w branży elektryczno-energetycznej, pozwoliły im na zaplanowanie swojej przyszłości. Karolina Stępień i Krzysztof Pyza, uczniowie z Zespołu Szkół nr 1 w Opatowie, przyznali natomiast, że dzięki projektowi mieli szanse poznać inne regiony kraju, wyjechać za granice i doskonalić umiejętności językowe. – Praktyki branżowe pozwoliły mi też świetnie zdać egzaminy zawodowe i uzyskać tytuł technika żywienia - pochwaliła się Karolina Stępień, która w tym roku zdaje maturę i wiąże swą karierę z turystyką prozdrowotną, promowaniem zdrowego trybu życia.

Projekt  „Nowoczesna Szkoła Zawodowa – Nowoczesny Region", współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego, zakończy się we wrześniu bieżącego roku, ale już Urząd Marszałkowski szykuje się do realizacji kolejnego zadania. – To będzie pilotażowy projekt finansowany ze środków  programu POWER, polegający na zmianie podejścia do kształcenia zawodowego poprzez przeniesienie większości edukacji teoretycznej i praktycznej do zakładów pracy. Zdobyte podczas jego realizacji doświadczenia, wnioski, mają stanowić wzorzec działania dla innych regionów – mówił Marek Szczepanik, członek Zarządu Województwa Świętokrzyskiego. Urząd już przeprowadził nabór partnerów – konsorcjów, z których siedem spełnia wymogi formalne.  – Mam nadzieję, że zostaną one ocenione pozytywnie przez ekspertów zewnętrznych i przypuszczalnie w maju będziemy mieli okazję podpisać z nimi umowy – stwierdził Marek Szczepanik.

 
 
 
 

Polecamy:

       

 
  • JuraPark Bałtów (fot.: Bałtowski Kompleks Turystyczny)
    JuraPark Bałtów (fot.: Bałtowski Kompleks Turystyczny)
  • Pałac Krzyżtopór z XVII wieku (fot.: Dariusz Kalina)
    Pałac Krzyżtopór z XVII wieku (fot.: Dariusz Kalina)
  • Nowoczesny parking w centrum Kielc (fot.: Zbigniew Masternak)
    Nowoczesny parking w centrum Kielc (fot.: Zbigniew Masternak)
  • Zamek Królewski z przełomu XIII i XIV wieku w Chęcinach (fot.: Zbigniew Masternak)
    Zamek Królewski z przełomu XIII i XIV wieku w Chęcinach (fot.: Zbigniew Masternak)
  • Kościół z Rogowa w skansenie w Tokarni (fot.: Zbigniew Masternak)
    Kościół z Rogowa w skansenie w Tokarni (fot.: Zbigniew Masternak)
  • Staw w kieleckim Parku Miejskim (fot.: Dariusz Kalina)
    Staw w kieleckim Parku Miejskim (fot.: Dariusz Kalina)
  • ul. Sienkiewicza w Kielcach przedświąteczny klimat (fot.: Zbigniew Masternak)
    ul. Sienkiewicza w Kielcach przedświąteczny klimat (fot.: Zbigniew Masternak)
  • Wioska - Osada Średniowieczna w Hucie Szklanej gm. Bieliny (fot.: Zbigniew Masternak)
    Wioska - Osada Średniowieczna w Hucie Szklanej gm. Bieliny (fot.: Zbigniew Masternak)
  • Zamek w Sobkowie ( Fot.: Zbigniew Masternak)
    Zamek w Sobkowie ( Fot.: Zbigniew Masternak)
  • Zamek w Sobkowie (Fot.: Zbigniew Masternak)
    Zamek w Sobkowie (Fot.: Zbigniew Masternak)
  • Regionalne Centrum Naukowo Technologiczne w Podzamczu Chęcińskim (Fot.:Z. Masternak)
    Regionalne Centrum Naukowo Technologiczne w Podzamczu Chęcińskim (Fot.:Z. Masternak)
  • Zamek w Chęcinach (Fot.: Zbigniew Masternak)
    Zamek w Chęcinach (Fot.: Zbigniew Masternak)
  • Kieleckie Centrum Kultury (Fot.: Zbigniew Masternak)
    Kieleckie Centrum Kultury (Fot.: Zbigniew Masternak)
  • Regionalne Centrum Naukowo-Technologiczne w Podzamczu Chęcińskim (Fot.: Z. Masternak)
    Regionalne Centrum Naukowo-Technologiczne w Podzamczu Chęcińskim (Fot.: Z. Masternak)
  • Święty Krzyż (Fot.: Zbigniew Masternak)
    Święty Krzyż (Fot.: Zbigniew Masternak)
  • Pejzaż w Barczy (Fot.: Andrzej Borys)
    Pejzaż w Barczy (Fot.: Andrzej Borys)
  • Zamek Rycerski w Chęcinach (Fot.: Andrzej Borys)
    Zamek Rycerski w Chęcinach (Fot.: Andrzej Borys)
  • Dąb Bartek w Zagnańsku (Fot.: Andrzej Borys)
    Dąb Bartek w Zagnańsku (Fot.: Andrzej Borys)
  • Europejskie Centrum Bajki w Pacanowie (Fot.: Zbigniew Masternak)
    Europejskie Centrum Bajki w Pacanowie (Fot.: Zbigniew Masternak)
  • Gołoborze (Fot.: Andrzej Borys)
    Gołoborze (Fot.: Andrzej Borys)
  • Gołoborze 2. (Fot.: Andrzej Borys)
    Gołoborze 2. (Fot.: Andrzej Borys)
  • Jaskinia Raj (Fot.: Andrzej Borys)
    Jaskinia Raj (Fot.: Andrzej Borys)
  • Rezerwat skalny Ślichowice (Fot.: Andrzej Borys)
    Rezerwat skalny Ślichowice (Fot.: Andrzej Borys)
  • Pejzaż Klonów (Fot.: Andrzej Borys)
    Pejzaż Klonów (Fot.: Andrzej Borys)
  • Zamek Krzyżtopór w Ujeździe (Fot.: Andrzej Borys)
    Zamek Krzyżtopór w Ujeździe (Fot.: Andrzej Borys)
  • Muzeum Techniki w Maleńcu (Fot.: Andrzej Borys)
    Muzeum Techniki w Maleńcu (Fot.: Andrzej Borys)
  • Pejzaż w Ameliówce (Fot.: Andrzej Borys)
    Pejzaż w Ameliówce (Fot.: Andrzej Borys)
  • Pejzaż w Masłowie (Fot.: Andrzej Borys)
    Pejzaż w Masłowie (Fot.: Andrzej Borys)
  • Politechnika Świętokrzyska w Kielcach (Fot.: Andrzej Borys)
    Politechnika Świętokrzyska w Kielcach (Fot.: Andrzej Borys)
  • Ratusz w Sandomierzu (Fot.: Zbigniew Masternak)
    Ratusz w Sandomierzu (Fot.: Zbigniew Masternak)
  • Sielpia zimą (Fot.: Andrzej Borys)
    Sielpia zimą (Fot.: Andrzej Borys)
  • Zamek Królewski w Sandomierzu (Fot.: Zbigniew Masternak)
    Zamek Królewski w Sandomierzu (Fot.: Zbigniew Masternak)
  • Pałac w Kurozwękach (Fot.: Zbigniew Masternak)
    Pałac w Kurozwękach (Fot.: Zbigniew Masternak)
 
 
Imieniny:
Piotra i Roberta
Wszystkiego najlepszego!