Dobra wiadomość dla mieszkańców Skarżyska-Kamiennej i osób korzystających ze stacji kolejowej w tym mieście. Zarząd Województwa Świętokrzyskiego wybrał do dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego projekt budowy tunelu pod torami w obrębie dworca kolejowego na stacji Skarżysko-Kamienna. Zarząd przeznaczy na ten cel prawie 32 miliony złotych. Projekt będzie realizowany przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe.
Projekt pod nazwą „Budowa zintegrowanego systemu komunikacyjnego wraz z tunelem pod torami w obrębie dworca kolejowego stacji Skarżysko-Kamienna" realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego, działania „Infrastruktura kolejowa". Całkowita wartość projektu to 45 mln 709 tys. zł. Dofinansowanie z RPO wyniesie 85 procent wydatków kwalifikowalnych, czyli dokładnie 31 mln 587 tys. zł.
- Wybudowanie tunelu pod torami w miejscu obecnej kładki dla pieszych, która zostanie zlikwidowana, w radykalny sposób poprawi warunki obsługi podróżnych – podkreśla wicemarszałek Jan Maćkowiak - Poprawi się dostępność stacji kolejowej, a przede wszystkim bezpieczeństwo ruchu kolejowego oraz osób korzystających z usług kolei.
Całe przedsięwzięcie obejmuje nie tylko budowę przejścia pod torami spełniającego funkcję tunelu pieszo - rowerowego, połączonego ze zmodernizowanym budynkiem dworca, ale także przebudowę i dostosowanie do współczesnych wymogów peronów nr 1 i nr 2. Sama modernizacja dworca kolejowego prowadzona będzie w ramach odrębnego projektu, realizowanego przez PKP S.A. z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
W ramach projektu „Budowy zintegrowanego systemu komunikacyjnego wraz z tunelem pod torami w obrębie dworca kolejowego stacji Skarżysko Kamienna" wykonanych zostanie także szereg prac towarzyszących w zakresie odwodnienia torów stacyjnych, sterowania ruchem kolejowym, elektroenergetyki trakcyjnej i nietrakcyjnej oraz teletechniki.
Zgodnie z przygotowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe harmonogramem wdrożenia projektu, przewidywany termin uzyskania decyzji środowiskowej i opracowania Programu Funkcjonalno - Użytkowego to drugi – trzeci kwartał tego roku. Całe przedsięwzięcie ma być zrealizowane przez PKP PLK do końca 2020 roku.