Na drodze łączącej ulicę Warszawską z Aleją Solidarności drogowcy pracują pełną parą. Wkrótce kierowcy pojadą budowaną nową jezdnią.
Jak informują kieleccy drogowcy, w przypadku tej inwestycji nie ma powodów do obaw, że termin zakończenia zostanie przesunięty. Roboty toczą się w zaplanowanym tempie i właśnie weszły w główną fazę. Jeszcze w tym miesiącu samochody pojawią się na nowo wybudowanej jezdni. - Wszystkie prace toczą się planowo, zgodnie z harmonogramem i wszystko wskazuje na to, że zakończone zostaną w terminie. Na Alei Tysiąclecia jeszcze w ubiegłym roku wykonano m.in. koryto nowej jezdni, krawężniki i wszystkie roboty związane z podbudową. Wiosną drogowcy wrócili na plac budowy i w chwili obecnej na nowej jezdni od strony Politechniki Świętokrzyskiej układane są już warstwy asfaltu. W drugiej połowie maja ruch drogowy przełożony będzie na nową jezdnię, a drogowcy przejdą z pracami na starą – informuje rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach Jarosław Skrzydło.
Trwająca inwestycja obejmuje także remont skrzyżowania z ulicą Radiową i jej odcinka do małego ronda za galerią Korona. - Wytyczona jest już nowa jezdnia na ulicy Radiowej po stronie zachodniej. Jak tylko skończy się na niej układanie asfaltu, podobnie jak w przypadku Alei Tysiąclecia, ruch przełożony będzie na nową jezdnię, a drogowcy prowadzić będą roboty na starej jezdni - informuje rzecznik MZD.
Koniec inwestycji realizowanej przez Świętokrzyskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych TRAKT przewidziany jest na koniec lipca.
Przypomnijmy, że zakres przedsięwzięcia obejmuje rozbudowę ul. Radiowej do drogi dwujezdniowej od skrzyżowania z ul. Polną typu „małe rondo" do skrzyżowania z Al. Tysiąclecia PP wraz z przebudową skrzyżowania tych ulic na skrzyżowanie sterowane sygnalizacją świetlną. Z kolei Al. Tysiąclecia PP przebudowana jest na drogę dwujezdniową poprzez dobudowę drugiej jezdni po stronie północnej na odcinku od istniejącego przekroju dwujezdniowego w rejonie skrzyżowania z ul. Lotniczą do skrzyżowania z Al. Solidarności i remont jezdni istniejącej. Łączna długość dróg objętych rozbudową wynosi ponad 750 metrów.
Damian Burzyński
fot. Zbigniew Masternak