Gmina Sobków pomoże mieszkańcom w usuwaniu wyrobów zawierających azbest. Podobnie jak w latach ubiegłych, samorząd dofinansuje demontaż, odebranie i utylizację eternitu, ale tylko do określonej wielkości. Termin składania wniosków mija 28 lutego.
Mieszkańcy, którzy chcieliby skorzystać z pomocy powinni złożyć w urzędzie gminy wniosek, wyłącznie według wzoru określonego w „Regulaminie odbioru odpadów zawierających azbest z nieruchomości położonych na terenie Gminy Sobków". Formularze wniosków i pozostałych załączników można odebrać w siedzibie urzędu, pokój nr 7 lub na stronie internetowej www.sobkow.pl w zakładce „Program usuwania azbestu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko dla Gminy Sobków". W przypadku, gdy wniosek i załączniki będę niekompletne, ich realizacja zostanie odłożona do czasu uzupełnienia.
Demontaż, odebranie i utylizacja z jednej nieruchomości to maksymalnie 160 m2, czyli 1760 kilogramów wyrobów zawierających azbest. Jeśli okaże się, że jest go więcej, za pozostałą ilość zapłaci właściciel nieruchomości, według stawek uzgodnionych między wykonawcą a gminą. Wyroby zawierające azbest są uznane jako materiały niebezpieczne, dlatego osoby wykonujące demontaż powinny posiadać stosowne uprawnienia.
Z takiej pomocy mieszkańcy mogą skorzystać tylko raz w roku. Kierowanie wniosków do realizacji będzie odbywać się według kolejności ich wpływu do wyczerpania limitu środków określonych w budżecie, wnioski niezrealizowane przejdą na następny rok. Termin ich składania mija 28 lutego.