Od 6 maja nastąpią zmiany w organizacji ruchu na ulicy 1 Maja w związku z rozpoczęciem przebudowy jej dwóch odcinków.
Zmiany dotyczyć będą dwóch odcinków ulicy 1 Maja, na których toczyć się będą dwie odrębne inwestycje. Obie z nich wykonywała będzie firma Strabag z Pruszkowa, która niedawno wygrała przetargi ogłoszone przez Miejski Zarząd Dróg w Kielcach.
Od 6 maja dla ruchu kołowego zostanie zamknięty fragment ul. 1 Maja od ul. Łódzkiej do ul. Batalionów Chłopskich. Na odcinku ul. 1 Maja od ul. Przemysłowej do skrzyżowania z ul. Batalionów Chłopskich zostanie wprowadzony ruch jednokierunkowy. Z ul. Batalionów Chłopskich będzie możliwość przejazdu (w obu kierunkach) do ul. Hubalczyków po zbudowanej drodze tymczasowej.
Zamknięte dla ruchu kołowego zostaną również łącznice ul. 1 Maja z ul. Mielczarskiego, czyli obie drogi biegnące wzdłuż wiaduktu.
Wykonawca robót na odcinku 1 Maja od ulicy Skrajnej do ulicy Łódzkiej zajmie się przede wszystkim wymianą nawierzchni na 465-metrowym odcinku, ale też przebudową kanalizacji deszczowej, sieci wodociągowej i teletechnicznej oraz oświetlenia. Drogowcy zbudują także zatoki autobusowe i wymienią nawierzchnię obustronnych chodników. Zmieni się również organizacja ruchu w rejonie tego odcinka. Na ulicy 1 Maja wyznaczone będą dwa pasy ruchu o szerokości 2x3,5 m. Skrzyżowanie z ulicą Skrajną zostanie wyposażone w dodatkowy pas ruchu dla pojazdów skręcających w lewo, co ma ułatwić kierowcom wykonanie tego manewru, jak również upłynnić ruch. Natomiast skrzyżowanie ul. 1 Maja z ulicami Batalionów Chłopskich i Hubalczyków zostało zaprojektowane jako małe rondo. Rozwiązanie to ma poprawić przejezdność oraz bezpieczeństwo ruchu w tym rejonie, bo dotychczas ulica 1 Maja jest często blokowana przez samochody wymuszające pierwszeństwo i skręcające w lewo w ulice Hubalczyków oraz Batalionów Chłopskich.
Z kolei na znajdującym się bliżej centrum, drogowcy przebudują skrzyżowanie z ulicą Jagiellońską i poprawią nawierzchnie ulic przylegających do niego: Mielczarskiego, Miłej oraz jezdni rozprowadzających po północnej i południowej stronie wiaduktu. Na skrzyżowaniu zainstalowana zostanie także nowa, inteligentna sygnalizacja świetlna i zbudowane zostaną dwie zatoki autobusowe.
Prace mają zakończyć się jeszcze latem tego roku.
Damian Burzyński