Ruszyła kampania „Bezpiecznie na drogach", promująca centralny system automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym. Hasło akcji „ZWOLNIJ! Nie bądź baranem… na drodze" ma zniechęcać kierowców do szybkiej i niebezpiecznej jazdy.
Główne cele nowej kampanii to uświadomienie kierowcom konieczności przestrzegania przepisów ruchu drogowego oraz informowanie o roli, jaką odgrywa system automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym w poprawie bezpieczeństwa. Wykorzystane w kampanii hasło „ZWOLNIJ! Nie bądź baranem… na drodze" nawiązuje do coraz bardziej powszechnej negatywnej społecznej oceny nieodpowiedzialnego stylu jazdy.
Kampania „Bezpiecznie na drogach", realizowana przez Główny Inspektoratu Transportu Drogowego, ma z jednej strony zapewnić szeroki dostęp społeczny do informacji na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym, jak również wspierać działanie centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym (m.in. fotoradary).
Działania kampanii „Bezpiecznie na drogach" skoncentrowane są na dwóch przekazach. Pierwszym, czysto informacyjnym, odwołującym się do statystyk wypadków drogowych oraz specyfiki realizowanego projektu. Wariant ten koncentruje się na opisie elementów centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym, a także informacjach na temat zadań, celów oraz efektywności projektu „Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym". Druga, kreatywna forma przekazu, wykorzystuje dodatkowo elementy symboliczne i ma na celu przekonać odbiorców, jakie zagrożenie niesie za sobą nieprzestrzeganie przepisów ruchu drogowego. Opiera się ona na wykorzystaniu postaci barana jako alegorii nieodpowiedzialnego zachowania na drodze, w szczególności przekraczania dopuszczalnych limitów prędkości. Hasło kampanii „ZWOLNIJ! Nie bądź baranem… na drodze" sugeruje odbiorcy, że może on jednak uniknąć wejścia w rolę barana, dzięki przestrzeganiu przepisów ruchu drogowego. Kampania „Bezpiecznie na drogach" będzie obecna w różnych mediach do końca września 2015 roku.
Obejrzyj spoty kampanii: spot 1, spot 2.
źródło: Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego