Po raz jedenasty Polska Organizacja Turystyczna wspólnie z Zarządem Forum Informacji Turystycznej organizują konkurs na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej. W poprzednich edycjach doceniono m.in. Centrum Informacji Turystycznej z Końskich. Zgłoszenia do tegorocznej odsłony można przesyłać do 11 września 2015.
Celem przedsięwzięcia, jak wyjaśniają organizatorzy, jest pokazanie tych placówek, które mogą być przykładem dla innych w zakresie obsługi i stosowanych praktyk wpływających na ruch turystyczny. Konkurs ma także zachęcić samorządy różnego szczebla do tworzeniem sieci punktów informacji dla podróżnych, działającej zgodnie z zasadami i standardami Polskiego Systemu Informacji Turystycznej.
Uczestnikami rywalizacji mogą być certyfikowane placówki informacji turystycznej, które zostaną przydzielone do odpowiedniej kategorii konkursowej: dla punktów IT czterogwazdkowych, trzygwiazdkowych, dwugwiazdkowych oraz dla centrów z jedną gwiazdką.
Zgłoszeni będą oceniani przez komisję konkursową, składająca się z przedstawicieli POT i Forum Informacji Turystycznej, regionalnych organizacji turystycznych oraz laureatów ubiegłorocznej edycji konkursu. Jury zwróci szczególną uwagę na takie elementy jak: lokalizacja placówki, wygląd, funkcjonalność i estetyka jej wnętrza, dostępność dla turystów, w tym niepełnosprawnych, godziny pracy, kwalifikacje pracowników, w tym znajomość języków obcych, jakość, zasięg i kompletność udzielanych informacji, zaopatrzenie w materiały informacyjno- promocyjne, a także inicjatywy własne i aktywność na rynku lokalnym.
Regulamin konkursu na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej oraz niezbędne w procesie rekrutacji dokumenty dostępne są na stronie internetowej Polskiej Organizacji Turystycznej.
Statuetki i dyplomy zostna wręczone laureatom konkursu w trakcie uroczystej gali, której termin ustalony zostanie po posiedzeniu kapituły konkursu.