Osoby poszukujące pracy zapewne nie raz zaglądały do Centralnej Bazy Ofert Pracy - serwisu prowadzonego przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. Witrynę tę poddano obecnie gruntownej modernizacji, tak by stała się bardziej przyjazna w obsłudze dla internautów i pomocna w wyszukiwaniu ofert zatrudnienia.
Po zmianie, na stronie oferty.praca.gov.pl znajdują się dwie zakładki. Jedna dotyczy propozycji zatrudnienia, staży i praktyk, natomiast druga to kalendarium targów i giełd pracy oraz szkoleń. Resort pracy zapowiada, że wkrótce pojawi się także część poświęcona ofertom Ochotniczych Hufców Pracy i akredytowanych instytucji pośrednictwa pracy w ramach sieci Europejskich Służb Zatrudnienia EURES.
Rozbudowana została również funkcjonalność wyszukiwarki. Teraz korzystający z serwisu mogą sortować ogłoszenia według takich parametrów jak: miejsce pracy, rodzaj umowy, wynagrodzenie, itp. Wybrane propozycje można też porównywać między sobą, czy też dowolnie kształtować liczbę wyświetlanych wyników.
Internauci, po podaniu wybranych przez siebie kryteriów zatrudnienia, mogą otrzymywać na swój adres e-mail dopasowane do swoich wymagań oferty pracy w formie newslettera.
Centalną Bazę Ofert Pracy zintegrowano też z innymi serwisami związnymi z rynkiem pracy - wortalem PSZ, stroną praca.gov.pl, systemem Syriusz dla urzędów pracy. Dzięki temu użytkownik do logowania wykorzystuje to samo hasło.
Anna Dulak/MPiPS